X
تبلیغات
رایتل
 

چگونه شب امتحان بیدار بمانیم !

نظرات (6)

همه در جریان نزدیکی امتحانات هستیم پس سعی کردم چند روش برای شب زنده داری شب امتحان برای همکلاسی های عزیزم بزارم و البته یادآوری برای خودم  

 

بر هیچ آموزنده و یا جوینده دانش در هر برهه از زمان ، پوشیده نبوده و نیست ، که شب قبل از هر امتحانی ، و آنچه در این شب خوانده ، آموخته و حفظ می شود ، مهمترین و موثر ترین عامل در کسب نمره مقبول و رضایت بخش خواهد بود ! و همگان بر این نکته نیزآگاهند که مهمترین دشمن این شب ارزشمند ، همانا خواب ناز می باشد که با غلبه بر چشمان باز هر محصلی ، آنها را خواهد بست و در نتیجه ، محصلین بیچاره را از برکات این شب گرانبها بی بهره خواهد نمود .

لذا بر آن شدم تا چند راه از طرق بی شمار مبارزه با این دشمن خونی شب امتحان ، یعنی خواب     را برای شما محصلین عزیز در هر مقطع تحصیلی که می باشید ، از پیش دبستانی گرفته تا فوق دکترا ، بازگو نمایم ، باشد که پس از احراز نمرات بالا و در نهایت ، رسیدن به قله های رفیع علم و دانش و ایضا ثروت ، من را نیز از دعای خیرتان بی بهره نفرمایید !

۱_ استفاده از چوب کبریت !

ساده ترین ، بی خطر ترین ، کم هزینه ترین و رایج ترین روش ، همان روشی است که سال ها پیش بازیگر نقش اول فیلم سینمایی ( بایسیکل ران ) برای جلوگیری از به خواب رفتن از آن بهره برد ، یعنی استفاده از چوب کبریت ، بدین صورت که دو عدد چوب کبریت را از داخل قوطی آن برداشته   و آنها را بین پلک بالا و پایین خود قرار می دهید تا مانع از بهم پیوستن دو پلک شما و در نتیجه ، خواب رفتگیتان بشود ! ( اخطار ! حتما توجه داشته باشید که کبریت های استفاده شده ، از نوع کبریت بی خطر باشند ! ) .

 

۲ _ نوشیدن قهوه و چای پر رنگ به مقدار فراوان :

که این مورد ، از دو جهت به شما در مبارزه با خواب کمک خواهد کرد : یکی اینکه این نوشیدنی ها به علت دارا بودن ماده ای به نام کافئین ، خواب را از چشمان شما فراری خواهند داد و نکته دیگر اینکه ، از آنجا که نوشیدنی های فوق ، جزء مایعات محسوب می شوند ، لذا مصرف بیش از حد آنها ، نیاز شما را به استفاده از دستشویی بالا خواهد برد که این امر نیز علاوه بر تامین سلامت کلیه های شما ، به پریدن بیش از پیش خوابتان نیز کمک خواهد کرد ! لازم به ذکر است که مایعات دیگر ، غیر از موارد فوق ، فقط از حسن دوم نام برده شده برخوردار می باشند !

 

۳ _ بهره گیری از آب یخ :

این مورد به میزان زیادی ، بستگی به آن دارد که شما در کدام فصل از سال به سر می برید !

 چنانچه در فصول بهار و تابستان می باشید ، ابتدا بوسیله دوش آب یخ یا وان پر از آب یخ و یا در صورت فقدان این موارد ، قابلمه و یا آفتابه پر از آب یخ ، کاملا سر و صورت و حتی المقدور ، بدن خود را خیس نمایید و بلافاصله کولر گازی یا آبی خود را روشن و در حالت زیاد قرار دهید و مستقیما در مقابل باد آن قرار گیرید تا نسل هرچی خواب است از بدن شما منقرض شود ! البته احتمال سرماخوردگی بالا می روز. اگر هم در فصول پاییز و زمستان قرار دارید که دیگر نیازی به صرف هزینه برق و استفاده از کولر نمی باشد و شما می توانید با همان سر و بدن خیس به داخل حیاط یا کوچه بروید و منتظر بمانید تا عملیات پریدن خواب به طور کامل انجام شود !

 

۴ _ اقدام به خود زنی :

این روش کاملا غیر اخلاقی می باشد و آنرا جز در مواقع اضطرار ، به شما توصیه نمی کنیم .

 در این روش ، چنانچه در هنگام مطالعه ، خواب بر شما غلبه کرد ، می توانید چند عدد کشیده محکم و آبدار درست مثل آنهاییکه در ایام طفولیت به هنگام شیطنت کردن از پدر ، معلم ، داداش بزرگه و ... خورده اید ، به صورت خودتان بزنید تا پدر هرچی خواب است ، در بیاید !

از روش های موثر دیگر این مورد می توان به گرفتن نیشگون از نقاط حساس بدن  ، زدن بینی به مشت ، کوبیدن سر به دیوار ، کردن دست در بخاری (واقعا خطرناک می باشد و در آخرین مرحله توصیه می شود) ، کندن مو به صورت لاخ لاخ از سر ، ابرو ،  ریش و سبیل ( در مورد آقایان ) ، دست و پا ، بینی و ...، و گاز گرفتن نقاط مختلف بدن اشاره کرد !

 

۵ _ استعمال داروهای شیمیایی :

این روش به عنوان آخرین تیر ترکش و آخرین راه ممکنه به شما توصیه می شود و من اکیدا این به همکلاسی های عزیز توصیه نمی کنم  براساس فتوای من :استفاده از داروهای شیمیایی حرام بوده چون تاثیرات سوءی در پی دارد و به بدن لطمه می زند استفاده از نیم قرص به بالا بر خلاف اصول اسلام می باشد (وسلام علیکم ورحمه الله و برکاته)              تاریخ ۵/۳/۱۳۸۹

 

                                                 (حاج زانکو شریعتی الرئیس المفتیان خوابگاه المدنی ۱ )

                                                                                                    

 

لازم به یاد آوری است که برای گرفت نتیجه بهتر از روش های فوق ، ضروری است که هرگونه بالش ، پتو ، زیر انداز و هر نوع لوازمی که یاد آور خواب باشد را از محل درس خواندن خود دور نمایید  تا نکند که با مشاهده آنها ، روش های بکار برده تان خنثی شود و خواب بتواند بر شما غلبه نماید .

با آرزوی موفقیت در کلیه امتحانات برای تمامی شما جویندگان و آموزندگان علم و دانش و همکلاسی های عزیز  .

Dream Theme - Translated By Theme Studio - Powered By BlogSky