بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

ماساژ درمانی

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی:
ماساژدرمانی خودسرانه برای کنترل درد، خطرناک است!

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان این که امروزه خود درمانی در کنترل امراض و دردها امری شایع می‌باشد که ماساژ درمانی و اقدامات خودسرانه جهت بهبود درد و گرفتگی عضلات از جمله آنهاست، خاطرنشان کرد: این در حالی است که این اقدامات می‌تواند عوارض خطرناکی به دنبال داشته باشد.

دکتر طناز احدی در گفت وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) واحد علوم پزشکی ایران با بیان این مطلب گفت: به تازگی مراکزی برای انجام اقدامات درمانی روی بیماران دردمند فعالیت می‌کنند که ماساژورهای سونا و جکوزی از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: هرگونه ماساژ درمانی چه در داخل استخرها و چه در خانه و توسط اطرافیان و حتی کمپرس‌هایی که با داغ کردن استکان و جهت تسکین درد استفاده می‌شود، اگر توسط افرادی بدون مدرک معتبر و آگاهی کافی در این زمینه انجام شود می‌تواند آسیب رسان باشد و موجب تشدید درد شود به خصوص در افراد مسن که ممکن است در ابتدا تسکین دهنده درد باشد اما مدتی بعد اختلالات و حتی شکستگی‌هایی ایجاد می‌کند که جبران آنها بسیار سخت است به خصوص اگر انجام ماساژها ناگهانی و یا با فشار روی عضلات و استخوان‌ها انجام شود.

یک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی تاکید کرد: ماساژ تراپی از جمله تکنیک‌هایی است که اغلب همراه درمان و در کنار آن به عنوان مکمل و درمان کمکی مورد توجه قرار می‌گیرد که اگر با آگاهی و آموزش و تحت نظر متخصص انجام گیرد می‌تواند در بهبود خواب و ایجاد آرامش، تسکین دردهای عضلانی، سردرد، کمردرد و حتی ناتوانی‌های حرکت در کودکان تا حد زیادی موثر باشد. حتی ماساژهای گوارشی و شکمی خاصی برای بیماری‌های داخلی و اختلالات دفع تاثیر به سزایی دارند.

احدی ابراز داشت: در برخی موارد با توجه به وضعیت بیمار و نوع تمرینات ماساژ درمانی برخی تکنیک‌های مورد نیاز در درمان بیمار توسط پزشک به بیمار یا همراه او آموزش داده می‌شود تا در افراد مسن و به کسانی که نمی‌توانند تردد مکرر برای گرفتن اقدامات درمانی داشته باشند، انجام شود؛ بنابراین در استفاده از ماساژتراپی برای بیماری‌ها، مراجعه به پزشک و تشخیص نوع بیماری و مکانیسم درمان آن و در نهایت فرا گرفتن آموزش لازم در زمینه اجرا و رعایت نکات لازم در ماساژ درمانی ضروری است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد