بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

اختلال نقص توجه و بیش فعالی

ADHD

   اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) اختلال نقص توجه و بیش فعالی (ADHD) یکی از شایع ترین اختلالات مزمن است که کودکان در سن مدرسه را متاثر می کند. زمانی که درمان و تشخیص صورت نگیرد، اختلال می تواند ناتوان کننده و بصورت بالقوه ای تاثیرات مخرب و ویران کننده ای برای کودکان و خانواده ها داشته باشد.

         نقص توجه: کودک نمی توانند خود را متمرکز بر یک موضوع کند . فعالیتی را آغاز کرده ادامه داده و به انتها برساند و نتیجه کارش مناسب باشد. دائم از موضوعی به موضوع دیگر حرکت می کند. از دستکاری کوتاه مدت یک شی یا اسباب بازی به دستکاری شی دیگری می پردازد، بدون اینکه شی قبلی را کامل شناخته و کاربردهایی را از آن یافته باشد. در حین انجام دادن تکالیف مدرسه هر صدایی یا اتفاق بی اهمیتی او را از ادامه کارش باز می دارد و اگر محیط راآرام کنید اغلب تکلیف انجام دادنش چند برابر همسالانش زمان می برد.

ادامه مطلب ...

کاردرمانی در بیماران روانی

افسردگی

بیماری های نورولوژیک می توانند به افسردگی واضح منجر شوند. بیماری پارکینسون، مولتیپل اسکلروزیس، سکته ها و ضربه های مغزی و آسیبهای نخاعی از آن جمله اند. این افسردگی ممکن است واکنشی یا ثانوی به فرآیند آسیب زای مغزی باشد. نشانه های بیماری افسردگی معمولا در سه حوزه قابل مشاهد ه اند، تنظیم خلق، شکایات جسمی و وضعیت شناختی. کناره جویی، تمرکز ضعیف و نا امیدی شدید در این بیماران دیده می شود که ممکن است با خستگی، یبوست، کاهش اشتها، بیداری سحرگاهی و کاهش میل جنسی همراه باشد. در موارد مشکوک به افسردگی باید الگوهای رفتاری و وضعیت خلقی قبلی و فعلی بیمار را با توجه به اطلاعات به دست آمده از تاریخچه، مقایسه و در صورت لزوم از طریق روان سنجی مقایسه نمود.

ادامه مطلب ...