بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

بچه های گل کاردرمانی

به وبلاگ بچه های کاردرمانی دانشکاه علوم پزشکی همدان خوش آمدید...

بین ماه تولد و ابتلا به بیماری MS رابطه وجود دارد

نتیجه یک پژوهش جدید که در چندین کشور اروپایی انجام شد نشان داد:

متولدین ماه نوامبر ( آذر) کمترین میزان ابتلا( وای خوش به حال من )
و متولدین ماه می ( خرداد) بیشترین مبتلایان به MS هستند. به نقل از سایت اینترنتی Bmj.com پزوهشگران با بیان احتمال ارتباط پیچیده ای که بین ژنها و محیط در قبل از تولد و یا دوره کوتاهی بعد از تولد وجود دارد می گویند این ارتباط می تواند به روشن تر شدن بیشتر وضعیت این بیماری منجر شود . بنا بر این گزارش در طی یک بررسی، 17 هزارو 874 بیمار مبتلا به MS در کانادا و 11 هزار و 502 بیمار انگلیسی از جهت تاریخ تولد و سابقه پزشکی و خانوادگی مورد مطالعه قرار گزفتند . نتیجه حاصله نشان داد که تعداد بسیار کمی از این افراد در ماه نوامبر و اکثریت در ماه می به دنیا آمده اند . بررسی بیشتر موضوع بر روی گروه نمونه در سوئد و دانمارک نیز صورت گرفت و اعلام گردید که در این کشورها نیز اکثر مبتلایان در ماه می به دنیا آمده اند. شایان ذکر است که این وضعیت در اسکاتلند که بالاترین میزان مبتلایان به MS را دارد نیز تایید می شود

نظرات 4 + ارسال نظر
سارا سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 03:28 ب.ظ

خوش به حال شما وبد به حال من کهمتولد ماه می هستم یعنی اخر عمری خودم روی خودم کاردرمانی کنم تا از ام اس نمیرم

ایول انگلیسی ماه می. نه ایشالله هزااااااااااااااار سال عمر کنید چرا خودتون پس ما مردیم. ببخشید شوخی بود. ممنون که مطلب خوندین
راستی خرداد ماه تولدتون حالا هر روزی هستش تولدتون مبارک

ناهید سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:12 ب.ظ

ووووووووووووووووووای!!!! مامان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منم که متولد ماه میم!!!ای خدا !!!!! وای دنیا داره دور سرم میچرخه!!! چشمام تار شده!!! وای!!
تو رو خدا دیگه از این خبرهای بد ننویسید قلب من با باطری کار میکنه ها!!!

ناهید سه‌شنبه 4 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 10:21 ب.ظ

ووووووووووووووووووای!! راستی راستی حالم بد شده ها!! اگه می دونستم خرداد بدنیا نمیومدم!! استان گیلان کاردرمانی هم نداره.....
وووووووووووووووووووووای از دست رفتم!!

خدانکنه الان با خبرگذاری ایسنا تماس میگیرم ماه می و به ماه جون یا جولای تغییر بدن ناراحت نشین
راستی جالب کار من شدتبریک گفتن تولد شمام مبارک ایشالله ۱۰۰۱ سال عمر مفید داشته باشین

ناهید و سارا !!!! چهارشنبه 5 خرداد‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ب.ظ

از تبریک تولدمون ممنون!!!
اگه میشه به ایسنا بگین ماه میو به نوامبر تغییر بده (البته دور از جون پوپک جان!!)

چشم ممنون مگه فقط خانوم اردلانی متولد ماه نوامبرن!!!!!!!! من خودم نوامبرم اصلا این طور شد میگم همون ماه می بزارن تا دیگه فقط به فکر خودتون و دوستتون نباشین ما هم هستیم البته شوخی بود

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد